Müşteri:
İSTANBUL EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
Proje:
DAHA GÜVENLİ TRAFİK
BRIEF:
İstanbul Emniyet Müdürlüğü tarafından tüm İstanbul genelinde hem çocuklara hem yetişkinlere dokunabilecek ve daha önce yapılanların aksine olabildiğince daha çok kişiye erişebilecek bir proje istendi.
PROJE AÇIKLAMASI:
Trafiği çok yoğun olarak yaşadığımız İstanbul’da trafik güvenliği farkındalığını artırmak için İstanbul Emniyet Müdürlüğü adına, İstanbul Valiliği’nin ve İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’nün de desteklediği “Daha Güvenli Trafik” projesini hayata geçirdik.
Projeyi oluştururken 5 ana konuya dikkat çektik: alkollü araç kullanımı, emniyet kemeri, aşırı hız, canlılara saygı, cep telefonu kullanma.
Mayıs 2019-Aralık 2019 tarihleri arasında İstanbul’un tam 20 ayrı noktasında trafik farkındalığı etkinliği gerçekleştirdiğimiz bu projede, hedef kitle olarak yetişkinleri ve 5-12 yaş arası çocukları belirledik.
UYGULAMA:
Hem yetişkinlerin hem de çocukların, vakit geçirirken keyif alacağı ve aynı zamanda öğreneceği ücretsiz bir etkinlik alanı tasarladık. Bu alanda Çarkıfelek Oyunu, Çocuk Tiyatrosu, Alkol Gözlüğü, Emniyet Kemeri Simülasyonu, İnteraktif Oyun, Boyama Duvarı ve Farkındalık Tüneli gibi çeşitli etkinlikler oluşturduk. Bu etkinlikleri hedef kitle açısından en doğru uygulama yeri olarak alışveriş merkezi, meydan ve festivallerden oluşan toplam 20 mekanda konumlandırdık. Projeye İstanbul Emniyet Müdürlüğü ev sahipliğinde, İstanbul’un üst düzey yöneticilerinin katıldığı bir lansmanla başladık.
– Çarkıfelek Oyunu’nu yetişkinlerin ve çocukların katılabileceği şekilde uyarladık. Çarkıfelek alanına tam 24 trafik tabelası koyduk ve katılımcıların çarkı çevirdiklerinde denk gelen tabelayı bilmesini istedik. Bu sayede yetişkinlerin bilgi tazelemesini, çocukların ise trafik tabelalarını öğrenmesini amaçladık. Katılan her çocuk için trafik temalı boyama kitapları, hikaye kitapları ve çeşitli promosyonlar hazırladık ve dağıttık.
Alanımızda çocuk katılımcılar için 20 dakika uzunluğunda bir Çocuk Tiyatrosu düzenledik. Temel trafik bilgilerini aşılamayı amaçladığımız bu tiyatroyu günde 2 kez sergiledik.
– Alkol Gözlüğü simülasyonuna katılan yetişkinlerden, görme algısını bozan bir gözlük eşliğinde yakın mesafeden futbol topunu kaleye atmalarını isteyerek alkollü araç kullanmanın tehlikesini anlatmaya çalıştık.
– Emniyet Kemeri Simülasyonu için bir aracı 360 derece döndürebilen kontrollü bir mekanizma tasarladık. Katılımcıların emniyet kemerleri takılı bir şekilde içinde bulunduğu bu aracı mekanizma ile döndürerek tehlikeli anlarda emniyet kemerinin sağladığı güvenliği gözler önüne serdik.
Okul öncesi yaş grupları için trafik öğelerini içinde barındıran bir şehir siluetinden oluşan çizimle Boyama Duvarı oluşturduk ve çocuklardan bu çizimi boyamalarını istedik.
Dikkat çektiğimiz 5 ana konuyla alakalı kuralları içinde barındıran bir İnteraktif Oyun tasarladık ve katılımcıları kurallara bağlı kalarak bir yolculuğa çıkardık.
15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün Anadolu yakası ayağında bir Farkındalık Tüneli kurduk ve aynı alanda Trafik Denetleme Noktası oluşturuldu. Farkındalık Tüneline yönlendirilen araçlara dikkat çektiğimiz ana konularla ilgili videolar izlettik.

Toplam 859 bin ziyaretçisi olan 20 ayrı mekanda etkinlik gerçekleştirdik. Tüm bu etkinlikler sonunda 46.300 ziyaretçiye ve 18.235 katılımcıya ulaştık. Outdoor tanıtım kampanyası kapsamında; Haziran, Temmuz ve Ağustos aylarında 1’er hafta boyunca İstanbul’daki tüm toplu taşımalarda yer alan Modyo TV’lerde, belirlediğimiz lokasyonlarda billboard ve raketlerde yer aldık. Ulusal basında çıkan bir çok haberde organik yer aldık.